НОВИНИ

Орігамі-трансформер: створюємо разом з дітьми

Кому орігамі більше підходить — непосидам або спокійним дітям? Як розвиває це економне хобі і чим варто зайняти дітей влітку? В рамках проекту Cool School в ТРЦ «РайON» Світлана Кулакова, вчитель французької школи їм. Анни Київської, разом з дітьми створювала з паперу фігурку-трансформер.

— У французькій школі я працюю п'ять років, до цього вела гуртки з оригамі в різних школах.
Зазвичай діти ставляться до орігамі з захопленням. Вони натовпами прибігали на заняття, ми часто робили колективні роботи. Орігамі добре розвиває:
працює на розвиток просторового мислення, розумієш, як з аркуша паперу з'являється тривимірна фігура. Доведено, що діти, які займаються орігамі, потім показують хороші результати в геометрії;
 під час складання орігамі працюють обидві руки, а значить, працюють обидві півкулі мозку;
 зробити щось складне, домогтися акуратності, довести до кінця — це корисна навичка, яка знадобиться у житті;
 проявляють фантазію: складаючи фігури, вони можуть дійти до певного рівня, а потім вже робити щось своє. Так вони вчаться стандартних класичних фігур та вигадують власні. З квадрата можна зробити цілий світ.
Є думка, що орігамі придумали в Китаї, тому що саме там створили папір. Але розвиток напрямок одержав у Японії, саме звідти — найяскравіші майстри-орігамісти. Спочатку це було дороге задоволення через дорожнечу паперу, а потім стало більш доступними, з'явилося багато нових технік. Я обов'язково розповідаю дітям про Японію і про те, звідки взялося орігамі, вони запам'ятовують найцікавіші історії.
Орігамі можуть займатися як спокійні і кмітливі діти, так і дуже активні. Для дітей важливо швидко отримати результат. Зазвичай спочатку ми робимо щось більш просте і таке, в чому можна позмагатися, наприклад, зробили кораблик з вітрилом, дмухаємо на нього, і він рухається по столу. Влаштовуємо турнір, у кого далі «попливе» кораблик. Ті діти, які хочуть щось серйозніше, будуть сидіти і робити складні роботи. Звичайно, я враховую, що вони втомлюються і не все виходить відразу, в такому разі я допомагаю зі складними елементами. Багато хто справляється самостійно. У мене був учень в 7-му класі, який сам робив багато всього цікавого: з доларової купюри склав маленький фотоапарат, квіткову кулю, що відкривається, на шарнірі.
Сьогодні ми робимо флексагон, який обертається навколо себе. Він може трансформуватися в чотири фігури: квіточка для мами, барабан для тата, корона для сестрички і зірка для братика. А діти ще вигадують і додаткові функції: кристал для бабусі, водяне колесо для дідуся і так далі. Таку штуку можна робити від півгодини при наявності навичок, та до півтора годин, якщо дитина не підготовлена.
Дуже рідко в орігамі потрібні ножиці і клей, але іноді без них не обійтися. Але головне — це, звичайно, папір. Найпростіший варіант — офісний папір, по щільності він добре підходить. А ось папір для зошитів занадто тонкий і не тримає складку. Є спеціальні набори паперу для орігамі — різних кольорів, з візерунками.
Скоро буде літо, і щоб воно пройшло для дитини максимально весело і корисно, його треба «запалити»: водити на майстер-класи, яких зараз дуже багато, до гуртків, намагатися відволікати від гаджетів.
 

Дізнавайся першим про розпродажі та новинки! Підписуйся на розсилку!